Forum of Lithuanian History

Forum of Lithuanian history is a place for discussion on the urgent problems of the Lithuanian history. Share your opinions!

Moderator of the forum - Tomas Baranauskas

Our website - Medieval Lithuania
viduramziu.istorija.net/en/


[ Taisyklės ] [ Правила ] [ Rules ]
 

Medieval Lithuania
Search | User Listing Forums | Calendars | Albums | Quotes | Skins | Language
You are logged in as a guest. ( logon | register )

Random quote: "To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing." Elbert Hubbard (1856 - 1915)
- (Added by: Tomas Baranauskas)


Kita mėnulio pusė – partizanų kova su kolaborantai
[Frozen]

Moderators: Inga, Linas, Remigijus, Ibicus

View previous thread :: View next thread
  Frozen      FORUMAI -> Šalia istorijos Message format 
 
Sarunas
Posted 2009-10-01 16:25 (#69432 - in reply to #69430)
Subject: RE: Kalniškė


Elite Veteran

Posts: 1039
5005001010105
> Panašu-nepanašu dilema mūsų neturėtų jaudinti. Jei teigi A ir pateiki tai patvirtinančius duomenis - tas A turi būti aiškus tiek Vembrui ,tiek Šarūnui. Dabar yra ne tik kad neaišku, bet ir priešingai - teigiama A, rodoma D, o skaičiai leidžia daryti prielaidą apie Z.

Gerai, pateikiu nuodugnesnę teksto analizę :-).

Tekstas
"P. Vetrovo divizijos 25-asis pulkas iki 1946 m. sausio 30 d. išsiuntė 204 pranešimus žuvusiųjų artimiesiems, o iki metų pabaigos – dar 39, bet oficialiose ataskaitose nurodytas žuvusių šio pulko enkavėdistų skaičius nesudarė nė trečdalio minėtųjų skaičių. Pavyzdžiui, rašoma apie 25-ojo pulko 17 žuvusių ir 16 sužeistų kareivių (1945 m. birželio mėn.–1946 m. gegužės 1 d., iš jų per keturis 1946 m. mėnesius žuvo 10 ir 9 buvo sužeisti), tuo tarpu iš vardinio sąrašo aiškėja, kad vasario 15 d. Panevėžio apskrityje žuvo vienas NKVD leitenantas ir šeši kareiviai, dar du vėliau mirė nuo žaizdų, vasario 23 d. žuvo trys kareiviai, kovo 8 d. - du žuvo ir vienas mirė nuo žaizdų. "

Analizė
Taigi, nurodoma iš pradžių kokie nuostoliai gaunasi skaičiuojant pranešimus apie mirtį "P. Vetrovo divizijos 25-asis pulkas iki 1946 m. sausio 30 d. išsiuntė 204 pranešimus žuvusiųjų artimiesiems, o iki metų pabaigos – dar 39". Paskui nurodoma kokie nuostoliai buvo deklaruoti oficialiai "bet oficialiose ataskaitose nurodytas žuvusių šio pulko enkavėdistų skaičius nesudarė nė trečdalio minėtųjų skaičių". Toliau pateikiamas pavyzdys, kurio pradžioje nurodomas žuvusių skaičius pagal oficialius raportus "Pavyzdžiui, rašoma apie 25-ojo pulko 17 žuvusių ir 16 sužeistų kareivių (1945 m. birželio mėn.–1946 m. gegužės 1 d., iš jų per keturis 1946 m. mėnesius žuvo 10 ir 9 buvo sužeisti)", kuris palyginamas su duomenimis pagal išsiųstus pranešimus apie mirtį
"tuo tarpu iš vardinio sąrašo aiškėja, kad vasario 15 d. Panevėžio apskrityje žuvo vienas NKVD leitenantas ir šeši kareiviai, dar du vėliau mirė nuo žaizdų, vasario 23 d. žuvo trys kareiviai, kovo 8 d. - du žuvo ir vienas mirė nuo žaizdų." Tiesa, šis palyginimas iš tikro nėra visai korektiškas, nes duomenys pagal pranešimus apie mirtį kažkodėl pateikiami už gerokai trumpesnį laikotarpį (1946 m. vasario 15 d. - kovo 8 d.) - galima manyti, kad parodoma, kad iš tikro toks skaičius NKVD'istų žuvo per daug trumpesnį laikotarpį nei deklaruota, o galima manyti, jog gal per likusį laikotarpį tų pranešimų apie mirtį ir iš viso buvo tik 1. Reziumuojant - duomenys įdomūs ir verti dėmesio, tačiau, netgi turint omeny pateikimo lakoniškumą, galėjo būti pateikti aiškiau bei korektiškiau ir nelabai aišku, kodėl šia linkme nieko daugiau Lietuvos istorikai ir nebepaskelbė (o nuo straipsnio pasirodymo juk praėjo jau 12 metų).
Top of the page Bottom of the page



Frozen
Jump to forum :
Search this forum
E-mail a link to this thread

 

(Delete all cookies set by this site)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2018 PD9 Software